Tutaj odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.
Często zadawane pytania
Jak mogę otworzyć lokatę terminową w HoistSpar?
Lokaty terminowe w HoistSpar można otworzyć bezpośrednio na stronie www.raisin.com/pl-pl. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na platformie Raisin Online i otwarcie konta w Raisin Bank. Następnie możesz złożyć wniosek o nową lokatę terminową w HoistSpar.
Jakie produkty mogę wybrać?
Oferujemy szwedzkie lokaty terminowe z następującymi terminami zapadalności:
Lokata terminowa na 3 miesiące;
Lokata terminowa na 6 miesięcy;
Lokata terminowa na 12 miesiący.
Lokaty terminowe prowadzone są w walucie polskiej.
Po zakończeniu okresu lokaty terminowej nastąpi jej automatyczne odnowienie, co oznacza, że zdeponowane na niej środki wraz z odsetkami zostaną automatycznie umieszczone na nowym rachunku depozytowym z takim samym okresem lokaty terminowej, chyba że Klient wyda dyspozycję zwrotu środków i odsetek na konto Raisin. W przypadku odnowienia lokaty terminowej będzie ona objęta stałym oprocentowaniem obowiązującym w dniu odnowienia.
Wpłaty i wypłaty z rachunku lokaty terminowej są możliwe wyłącznie za pośrednictwem konta Raisin na platformie Raisin Online.
Ile pieniędzy mogę łącznie umieścić na lokatach terminowych w HoistSpar ?
Maksymalna łączna kwota lokat terminowych, które Klient może zdeponować w HoistSpar wynosi 375 000 PLN. Należy pamiętać, że maksymalna kwota może ulec zmianie ze względu na wahania kursów walut.
Czy moje środki są chronione przez system gwarancji depozytów?
Tak, zgodnie z decyzją Szwedzkiego Krajowego Biura Długów (Riksgälden), oszczędności w HoistSpar są objęte szwedzką gwarancją depozytów, która chroni depozyty do kwoty 1 050 000 SEK(równowartość około 400 000 zł) na klienta. System gwarancji depozytów stanowi dla Klientów zabezpieczenie w przypadku niewypłacalności Banku lub podjęcia przez Szwedzki Urząd Nadzoru Finansowego (Finansinspektionen) decyzji o wystąpieniu zdarzenia związanego z bezpieczeństwem depozytów. W takim wypadku Klient ma prawo do rekompensaty za wszystkie swoje depozyty ulokowane na rachunkach w Banku, w granicach gwarancji depozytów.
Więcej informacji można znaleźć na stronie riksgalden.se (w języku angielskim).
Jak zapłacić podatek od dochodu z odsetek?
Dochód z odsetek podlega opodatkowaniu w Polsce. Jako Klient jesteś odpowiedzialny za prawidłowe zadeklarowanie dochodu z odsetek osiągniętego zagranicą. Wyciągi z rachunku depozytowego i wyciągi roczne otrzymasz po zalogowaniu się do platformy Raisin Online: www.raisin.com/pl-pl
Jak mogę skontaktować się z Raisin?
W przypadku pytań związanych z lokatą terminową zachęcamy do kontaktu z Raisin za pośrednictwem poczty elektronicznej: wsparcie@raisin.com lub korespondencyjnie na następujący adres:
Raisin GmbH Postfach 130207 13601 Berlin, Niemcy
Klient otrzyma wszystkie informacje wymagane do elektronicznego zarządzania lokatą terminową za pośrednictwem platformy Raisin Online.
Jak złożyć reklamację?
Reklamację można złożyć pocztą tradycyjną lub elektroniczną do Raisin. Patrz dane kontaktowe w sekcji "Jak skontaktować się z Raisin?".